Romos Katalikų Bažnyčios kongregacija
Titulinis
Prieštaringas filmas apie Kristaus gimimą Spausdinti El. paštas
2006 12 15
Lapkričio 26 d. Vatikane įvyko filmo „Kristaus gimimo istorija“ („The Nativity Story“), suskurto protestantės režisierės C. Hardwicke, pasaulinė premjera.
Nors pats popiežius Benediktas XVI premjeroje nedalyvavo, tarp 7000 svečių buvo ir aukšto rango hierarchų. Vatikano valstybės sekretorius kard. T. Bertone agentūrai Reuter sakė: „Filmas gerai padarytas, jis iš naujo atkuria įvykį, pakeitusį istoriją, su realizmu, bet ir su didele pagarba Gimimo slėpiniui“. Juosta „Kristaus gimimo istorija“ yra dramatiškas Marijos ir Juozapo piršlybų bei jų kelionės į Betliejų Jėzaus gimimui atpasakojimas.
Prieštaravimų sukėlė ne tik moraliniu požiūriu netinkamos aktorės parinkimas Dievo Motinos vaidmeniui – šešiolikmetė aktorė K. Castle-Hughes, vaidinanti Mariją, laukiasi kūdikio, sugyvento su savo draugu, – bet ir teologinis netikslumas. JAV pranciškonų kunigas A. M. Geigeris komentuoja, kad, nors čia matomas „pamaldus ir pagarbus Kalėdų paslapties atvaizdavimas“, tačiau „filmas ne tik neteisingai vaizduoja Nekaltosios Mergelės gimdymą, bet ir padaro Dievo Motinos paveikslą visiškai protestantišku“. Bažnyčia moko, kad Švč. Mergelės įsčiose Jėzus Kristus buvo ne tik stebuklingai pradėtas, bet ir buvo jos pagimdytas, išlaikant jos fizinę nekaltybę. Todėl filmas, rodydamas natūralų, skausmingą Kristaus gimdymą, neigia tiesą, kad Kristus gimė stebuklingu būdu, nepažeisdamas Švč. Mergelės nekaltybės. Jėzaus gimimą Bažnyčios tėvai lygino su šviesos prasismelkimu per stiklą, jo nesudaužant, o šv. Augustinas aiškino, kad „ta pati galia, kuri jauno vyro kūnui leido praeiti kiaurai pro uždarytas duris [Kristui po prisikėlimo įžengiant pas apaštalus], leido ir kūdikio kūnui išeiti iš nepažeistų motinos įsčių“. Kun. Geigeris pabrėžia, kad Marijos paveikslui filme trūksta gelmės ir orumo, „jos elgsena tampa paaugliškos psichologijos pavyzdžiu“. Jis pavadino filmą „smūgiu katalikų mariologijai“.
Režisierė C. Hardwicke kalbėjo: „Mes norėjome, kad ji [Švč. M. Marija] atrodytų prieinama jaunam paaugliui, kad ji neatrodytų tolima nuo jų gyvenimo ir netaptų jiems bereikšmė. Aš norėjau, kad jie matytų Mariją kaip merginą, pirmiausia kaip paauglę, kuri nėra tobulai pamaldi nuo pat pirmo momento. Taigi jūs matote Mariją besiginčijančią tėvais, kurie sako jai: „Tu turėsi ištekėti už šio vaikinuko, ir štai taisyklės, kurių turėsi laikytis“. Jos tėvas sako jai, kad ji privalo metus neužsiminėti seksu su Juozapu, o Juozapas stovi šalia“.
Kun. Geigeris komentuoja: „Tikrai piktina, kai matome mūsų Švenčiausiąją Motiną... keliančią tiems laikams nebūdingą maištą prieš sutartą santuoką, atsargiai parenkančią savo žodžius pokalbiui su tėvais ir atsakančią iškalbingais nutylėjimais tiems, kurie jos nesupranta“.
Nors filmas, anot kun. Geigerio, „yra nuoširdus bandymas grąžinti Kristų į Kalėdas“, bet jis „jokiu būdu neprilygsta tokiam šedevrui kaip „Kristaus kančia““, pasižymėjusiam tikru realizmu ir teisinga teologija.
Š. P. pagal Life Site News.
Šv. Kazimiero prioratas
Birutės g. 1, LT-45320 Kaunas.
Tel./faks: (8~37) 749563, tel. (8~37) 345357
 
Rašykite mums:

 
Paremkite mus:
Tėvo Damiano de Veusterio labdaros ir paramos fondas
Kodas: 192021983
A. s.: LT44 7290 0000 0170 0223
"Citadele" bankas
Visas kalendorius
Šv. Jeronimas, kun., išp. ir Bažn. mok. – III klasė.
     
 
 
 
        Mūsų Knygos
 
 
    
 
 
 
 
 
    
 
 
 
 
 
   
 
 


 
   
 
 
 
 
 
   
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
   
 
           Daugiau...
 
 
     
 
© VšĮ „Laetitia”, 2006Dipolis